www.drahoušek.com
Cestování po tý naší modrý planetce / My Travelling
O Drahouškovi :: Foto týdne :: Nejlepší fotky :: Akce :: Kamarádi :: Cestování :: Fórum :: Home
 Home | My Travelling | 2006-07-10 Expedice pobaltí a rusko

PRŮMĚR km/h: 16,9
MAX km/h: 47
ČAS: 3h:35m
OBĚD: Sýr na rybářský lodi.
SPANÍ: Širák na pláži na Kose.
POZNÁMKA:
Ráno se brzo zvedáme protože jsme dost vidět a chystáme se někam na snídani. Dnešní cíl je Šiluté, což je městečko asi jako Turnov. Hlavním cílem dne je dostat se nějak na pás Neringa(Kuržská kosa). Což bylo potřeba zjistit v Šiluté. Nevíme jestli je z Venté trajekt, přívoz nebo cokoli co nás zaveze na tento pás - v podstatě se jedná o přírodní poloostrov, který je 150km dlouhy a 2-3km široký, souběžně s pevninou a ytváří tak záliv. V Šiluté potkáváme 4 němce na kolách. Prý nás včera viděli jak projíždíme kolem restaurace kde oni večeřeli. Dáváme se sníma do řeči. Mají stejný cíl. Takže jedeme společně do íčka. Ochotná paní volá nějakýmu rybářovi a že prý nás 6 vezme za 300 litů. Jdeme do toho ale není to Venté ale Rusné, což je ke Kose dál. Po hledání ve vesničce toho rybáře usedáme do jeho lodě a vyjíždíme. Čeká nás asi 10 kiláků po deltě Nemunasu a potom 20 kiláků po moři. Absolutně nás překvapilo moře. Čekali jsme něco mírumilovnýho ale ono to bylo pěkně rozbouřený a to je to v podstatě záliv. Voda cákala do lodi. Paráda. Němci co jeli s námi, byli na přídi a oblékli se do šusťáků a vodě čelili přímo. Já a Honza jsme zalezlí na záď, kam se voda defakto nedostala. Taky tam byl moc fajný teplý komín :)
Cena měla bejt 50 litu za hlavu. Ale němka říkala, že nás zvou a platila za všechny. Celkově ty němci byli fajn. 2 páry asi 45 let. Říkali, že před rokem jeli proti Laby do Špindlu, a celkově byli dost sježděný. Sice jedou pomalu, a za 3 týdny objedou 'jen' celou Litvu. My plánujem až ten Petrohrad.
Po vyložení z lodičky jedeme kolečko po přístavu. Dáváme asi tu nejdražší restauraci tady na Kose. Pívo 6-8 lit. Jídlo 15. Což je zlodějna, na pevnině stojí pivko 2 lity v sámošce a 3 v hospodě. Dáváme pivko, a honza navíc presso, to už stojí jako u nás asi 4 lity(32KČ).
No a pak to přišlo. Potřebujeme ještě stihnout íčko a tak ho i nalézáme ale zavřeny. Dobrý ale je, že stejnej nápad měl i jinej cyklista a Čech. Takže vylézáme ze dveří a v tom venku modrej panáček na kole. První co podvědomě hledám je rozpoznávácí znak národní příslušnosti. A na srdci česká vlajka a na kole ještě jedna velká. Takže automaticky na něho česky "no ahoj". Strašně dlouho jsme pokecali. Zdrbali jsme sport arsenal protože Martin Adámek, jak jsme zjistili, testuje nějaký brašny a celkově spolupracuje se spoustou firem, například s Colemanem, Rubenou a dalšími. Asi po dvou hodinách se přesouváme ke krámu a Martin potřebuje bankomat. Pak vyrazíme na blízké duny, kam jsme se chystali nežli jsme se potkali. Na duně potkáváme český pár jedoucí autem.
Potom pokračujeme dál po Kose blíže k pevnině. Asi po 15 km mají být další duny. Ovšem až k nim nedojíždíme, a nalézáme super místo. Ovšem takových míst tu je po celý Kose strašně moc. V podstatě po celý dýlce Kosy je všude možný spát. No, ono se tu celkově asi jen težko hledá místo, kde by nebylo možný spát :)